Da min Restaurant fik over 10.000 kunder første Sommer!

Jeg sidder netop i mit lille hus i Hornbæk, og tænker tilbage på sommeren sidste år 2019, hvor jeg valgte at en restaurant i vores skønne turistby Hornbæk, i Nordsjælland.
Der er flere restauranter i byen, men ikke en som den jeg fik løst til at åbne efter flere års overvejelse, og søgen for mulighed. Det lykkedes mig dog at åbne min helt egen restaurant i foråret 2019 i en lille hyggelig havnebygning tæt ved vandet i Hornbæk. Ikke nok med at der kommer flere tusinde turister til byen hvert år, så er der stor konkurrence mellem restauranterne og de små hyggelige cafeer som byen råder over.

Jeg har igennem de sidste 4 år arbejdet som køkkenchef på en af Danmarks mest vedkendte restauranter i København. Men nu var tiden kommet hvor jeg skulle have mit helt eget fra bunden, der var naturligvis også en fremtidsplan til grund, og ikke mindst en meget kortere tur til arbejdet.

Min Restaurant råder over 40 pladser inde og cirka 45 pladser ude på terrassen, jeg har derfor plads til godt 85 gæster på en gang. Men hvordan skulle jeg sikre mig, at netop disse gæster kom over til netop min restaurant i Hornbæk? Jeg et velkendt navn inden for restaurationsbranchen, men det var bestemt ikke sikkert at alle turisterne kendte til min restaurant og mit navn i Hornbæk.  
Jeg var naturligvis derfor nødt til at gøre mig synlig på Google, og diverse sociale medier.
Nu er sådan noget med hjemmeside, og online markedsføring ikke lige min skarpeste kompetence.
Jeg kontakter derfor Waimea Digital, som ligeledes stod for hjemmeside, og alt online markedsføring på mit gamle arbejde. En sød konsulent kom op til Restauranten i Hornbæk, og vi fik hurtigt lavet en aftale som skulle sikre at jeg havde en professionel hjemmeside, og ikke mindst var til at finde når man søgte på blandt andet restaurant i Hornbæk.

Efter små 14 dage var min helt nye hjemmeside klar, vi er nu i slut marts 2019.
Efter anbefaling startede vi noget op der hed Google Ads eller AdWords, det ville være med til at sikre at jeg kunne øge min øverste synlighed i google når turister og andre interesseret søgte på mad Hornbæk, restaurant Hornbæk osv.

Allerede i April da vejret blev bedre og varmere, begyndte turisterne at komme til netop min restaurant i Hornbæk, det gik helt frem til slut September.
I min første sæson har jeg formået at lave et overskud, det var aldrig sket hvis det ikke var for den yderste professionelle hjælp fra Waimea, og deres håndtering af min hjemmeside og online markedsføring.

Skal du åbne en restaurant? Så tøv ikke 2 sek. Ring til Waimea Digtial!!